wtorek, 31 grudnia 2013

WSTĘP DO 2014

Zbliża się 2014 rok. Jeżeli ktoś jest przesądny to uważa, że 2013 mógł być pechowy. Był? A może był fartowny? Pamiętajcie, że każdy medal ma dwie strony. A o przesądności i religii postaramy się popisać w 2014.



Kwanty na przestrzeni milionów lat.

Żyjemy, jemy, 80 lat i do piachu. I tak przez kilkanaście tysięcy lat, jak na razie. Dinozaury żyły dłużej, bo 150 milionów lat. Meteoryt poprowadził ewolucję w tym kierunku, że przeżyły zwierzęta do dwudziestu pięciu kilogramów. Bo kim jesteśmy? Jesteśmy eksperymentem dążącym do doskonałości, we wszechświecie, kto się najlepiej przystosuje. Okazało się, że dinozaury były za duże. To może mniejsze ludziki? Spokojnie, ziemia krąży dokoła słońca, które jest dopiero gwiazdą drugiej generacji. Jeszcze w chuj czasu przed nami do uzyskania doskonałej formy życiowej. Czy mózg jest dobrą formą? Czy będzie tylko przelotnym czymś w historii wszechświata? Myślę, że mózg to dobry kierunek. Przydatny.

 Kwanty ludzkości

W chwilach depresji dobrze jest
spojrzeć na życie z zewnątrz.
Tylko nie zza dużej perspektywy.
Jestem coraz starszy. W chwilach depresji dobrze jest spojrzeć na życie z zewnątrz. Jak byłem mały i miałem problem to wyobrażałem sobie wszechświat i widziałem, że mój problem nic nie znaczy. Tylko sęk był w tym, że i ja wtedy nic nie znaczyłem. Czym jestem starszy to moje patrzenie szerokie zmniejsza się. Patrzę na życie ludzi, życie swoje. I na przykład kwant jakim jest - spanie. Ostatnio śpię od dwunastej do trzeciej. Potem dwie godziny myślę, a potem od piątej do dziesiątej.

Wstęp do Freuda

Osiągam fazę REM i budzę się. Wszystko sobie przypominam, cały sen. Analizuję, po kolei, widzę dużo rozgałęzień do znaczeń poszczególnych obrazów. Jestem spięty i podniecony. Lubię analizować. Zawsze mam przy tym wrażenie, że czegoś nie zauważyłem, czegoś brakuje w tym równaniu. I, po co analizuje? Dla zdrowia psychicznego? Nie. Po prostu lubię. Analizowanie snów to tak jak zgłębianie jakiegoś tematu w internecie. Ostatnio czytałem o historii komputerów w wikipedii. Za każdym razem pojawiały się jakieś nowe, odnośniki, nowe karty, które otwierałem, i tak powoli tworzył mi się pełny obraz. W końcu ludzki umysł to połączenia, a internet to połączenia kabli między komputerami.

Sztuczna inteligencja

Ostatnio dużo słyszy się o sztucznej inteligencji pod nazwą Singularity. Znaczy to tyle, że postęp w komputeryzacji jest taki, że któregoś dnia przestaniemy go kontrolować i powstanie sztuczna inteligencja. Kiedyś myślałem, że google nią będzie. Ale tu jest błąd w myśleniu, bo internet to tylko informacja i kabelki. Żeby powstało życie musi być zachowana jedna podstawowa cecha: chęć przeżycia. Czyli walka o samicę i rozmnażanie się. Więc nie ma, co robić sztucznego mózgu tylko trzeba zrobić małą sztuczną bakterię, której wszczepi się tą chęć. A dalej ona sobie już sama musi wymyśleć. Mózg i internet się przydaje.

Wstęp do 2014

Nasz blog istnieje już rok. Miał już ponad 25 tysięcy odsłon. Całkiem nieźle. Uważam, że jest to najlepszy blog o nerwicy natręctw. Życzę wszystkim czytelnikom owocnego 2014. Per planung z odrobiną fantazji i spontaniczności. I pamiętajcie, wolność przede wszystkim! Na całym świecie są autorytety, rodzice, prawo, religia, mówiące nam, co jest dobre i, co złe, formujące nas według swojej wizji. Zakwestionujcie autorytety, myślcie za siebie i twórzcie swoją wizję.

Krzysztof Kłębek Nerwów Wróżbicki

2 komentarze:

  1. Witam.
    Mam uwagi do wpisu, bo poruszył Pan tematy którymi się interesuje.

    1. "Jesteśmy eksperymentem dążącym do doskonałości, we wszechświecie" - nie możemy mówić że ewolucja dąży do doskonałości. Taki błąd myślowy popełnił na przykład Martin Lechowicz gdy "mutował chomika" za pomocą kostki Rubika (do zobaczenia na YouTube). Organizmy żywe przystosowują się do środowiska w którym żyją nabywając cech przydatnych w tym środowisku. Ale cechy te mogą się okazać wadami w innym środowisku. Na przykład organizmy żyjące w zimnym klimacie są powolne i zawierają dużo tłuszczu ponieważ muszą oszczędzać energie, magazynować trudno dostępny pokarm i izolować się od zimna. W klimacie ciepłym pożywienie jest ogólnodostępne, nie trzeba go magazynować w tkance tłuszczowej. Smukłe ciało pozwala na szybsze poruszanie się przy polowaniu lub ucieczce.

    "Żeby powstało życie musi być zachowana jedna podstawowa cecha: chęć przeżycia." - według eksperymentu Jacka Szostaka najprostszymi formami ulegającymi procesom ewolucji są pęcherzyki kwasów tłuszczowych zawierające w sobie polimery nukleotydowe. Takie polimery w połączeniu ze sprzyjającymi warunkami środowiskowymi powodują że pęcherzyk je posiadający wysysa kwasy tłuszczowe sąsiednich pęcherzyków. Zaczynają ze sobą rywalizować mimo że są za głupie żeby tego "chcieć". Robot Waldek światłolub - budowany przez prawie każdego początkującego robotyka posiada silną chęć przeżycia. Ma dwa receptory które stymulują go do poszukiwania źródła światła którym może naładować swoje akumulatory. Jeżeli nie znajdzie światła to umrze, robiąc miejsce dla czegoś co poradzi sobie lepiej z tym zadaniem.
    Google ponoć umie samodzielnie zdefiniować "kota". Na niskim poziomie abstrakcji kot to tylko zbór materii. Ale na wyższym poziomie jest to struktura posiadające charakterystyczne cechy (kolor, kształt, sposób poruszania się, wydawane dźwięki).
    - Google wie czego szukają ludzie. Czego chcą i co o tym sądzą (Google Trends, GoogleBot).
    - Google posiada zdjęcia StreetView wszystkich większych miast świata.
    - Google zna położenie wszystkich routerów WiFi w zasięgu trasy przejazdu GoogleCar (a może i hasła do nich)
    - Google jest w każdym telefonie z Androidem a te z kolei posiadają kamery, żyroskopy, przyśpieszeniomierze, odbiorniki GPS, mikrofony i magnetomierze.
    - Google kupił komputer kwantowy firmy D-Wave
    - Google kupił firmę Boston Dynamic zajmującą się robotami dedykowanymi dla wojska i służb ratowniczych.
    - Google kupił firmę DeepMind wyspecjalizowaną w tworzeniu sztucznej inteligencji
    - Google pracuje nad projektem Tango (trójwymiarowe skanowanie otoczenia z wykorzystaniem markerów światła podczerwonego i analizy obrazu).
    Google będzie pierwszą sztuczną inteligencją :).


    Pozdrawia zagorzały inspektor klamek, kuchenek gazowych, gniazdek elektrycznych i posiadacz 1384 otwartych kart w przeglądarce - AdireQ ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Ciekawe spostrzeżenia. To ja też się ustosunkuję:

    1. Ewolucja dązy do doskonalosci w całym wszechswiecie. Mówisz o konkrentym srodowisku. Racja- ewolucja jest to najlepsze (idealne) przystosowanie się do danego środowiska. Dlatego na Ziemi tworzą się idealne istoty do zycia na Ziemi. Nie wiadomo czy będa dostosowane do zycia na innej planecie. Dlatego patrze calosciowo, że finalnie beda najbardziej idealni dla calego wszechswiata. Albo bedzie unia europejska planet:)

    2. Jezeli chodzi o sztuczna inteligencje. Ja oczywiscie sledze poczynania googla i mysle, ze jest to bardzo rozwojowa firma. Natomiast poki nie wiemy jaki jest sens istnienia to nie zaszczepimy tego sztucznie. Ja powiedzialem ogolnikowo, ze chec przezycia jest podstawa, ale poki nie znamy szczegolow tego głównego celu to nie zrobimy sztucznego czlowieka, (a przez sztuczną inteligencję właśnie rozumie się sztucznego człowieka.)

    3. 1834 otwartych kart! Jestem pod wrazeniem (ja zbieram maile). Freud mowi, ze nie ma liczb przypadkowych. Co w takim razie znaczy 1384!

    OdpowiedzUsuń